Trening zarządzania stresem (Mindfulness Based
Stress Reduction dla firm)

Chciałbyś, aby Twoi pracownicy byli bardziej efektywni, twórczy oraz lepiej sobie radzili ze stresem w pracy? Zapraszamy na trening, który poprowadzi ich ścieżką zawodowego rozwoju i wewnętrznej równowagi.

Długość treningu: 4 lub 8 tygodni (łącznie 20 godzin zajęć warsztatowych)
Wersje językowe: polska / angielska


Dla kogo:
- dla firm, które chcą zadbać o psychofizyczny dobrostan swoich pracowników
- dla pracodawców, którym zależy na wzroście jakości pracy
- dla organizacji, które inwestują w rozwój miękkich kompetencji u kadry pracowniczej 
- dla firm, którym zależy na pozytywnej, bezkonfliktowej atmosferze w miejscu pracy
- dla profesjonalistów, którzy chcą się nauczyć zarządzać stresem w obszarze życia zawodowego
- dla wszystkich, którzy chcieliby sobie lepiej radzić w trudnych zawodowych sytuacjach
- dla osób odczuwających często w pracy brak energii, irytację lub wycofanie
- dla pragnących doskonalić swoje umiejętności współpracy z ludźmi
- dla aktywnych zawodowo, którzy mają problemy z zarządzaniem czasem
- dla profesjonalistów, którzy chcieliby rozwijać koncentrację, intuicję i kreatywność  
- dla właścicieli firm, managerów, pracowników, którzy mierzą się w pracy z silną presją
- dla szefów zespołów, działów, organizacji zarządzających ludźmi
- dla osób doświadczających w pracy poczucia psychicznego przeciążenia
- dla pracowników, którzy doświadczają syndromu wypalenia zawodowego
- dla tych, którzy mają problemy z zachowaniem life balance
- oraz wszystkich profesjonalistów, którzy chcieliby żyć i pracować z pasją i radością

O Mindfulness:

Mindfulness, czyli uważność lub uważna obecność, jest rodzajem intencjonalnej świadomości wyłaniającej się w momencie, w którym skupiamy całą swoją uwagę na tym co dzieje się w nas samych i w naszym otoczeniu, w chwili obecnej i bez oceniania. W praktyce oznacza ona po prostu uważne obserwowanie rzeczy takimi jakimi one są w danej chwili, a nie takimi jakimi chcielibyśmy aby były, a umiejętność ta dotyczy szczególnie tych aspektów życia, które z reguły ignorujemy lub traktujemy jako oczywiste. Uważność pozwala nam na zauważanie własnych stanów emocjonalnych oraz automatycznych myśli, które krążą wciąż wokół tych samych zdarzeń i które mogą być źródłem doświadczanego stresu i obniżonego nastroju. Zauważanie ich, a następnie zatrzymanie się i powrót do stanu równowagi.

Dzięki praktyce uważności stajemy się bardziej świadomi otaczającej nas rzeczywistości i dostępnych możliwości oraz uczymy się dokonywać świadomych wyborów w miejsce reagowania na bodźce zewnętrzne. Regularne ćwiczenia sprawiają, że nasze życie staje się lepsze, jesteśmy bardziej szczęśliwi, zdrowsi, poprawiają się nasze relacje z innymi. Uważność na drugiego człowieka i otaczający świat otwiera nas na poznanie, którego nigdy wcześniej nie byliśmy w stanie doświadczyć. Kontakt z własnym ciałem i emocjami uspokaja, a dystans, którego nabieramy sprawia, że stajemy się bardziej otwarci i kreatywni. Praktyka uważności uczy nas wchodzenia w stan bycia, w miejsce ciągłego działania, co sprawia, że otwieramy się na własne emocje i potrzeby. Pozwala nam także zrozumieć, że emocje nie są naszym wrogiem, ale delikatnym, intymnym połączeniem z naszym ciałem, w podróży i doświadczeniu bycia ludzką istotą.

O treningu: 

Trening zarządzania stresem to szczególna postać kursu MBSR (ang. Mindfulness Based Stress Reduction), dostosowana do potrzeb środowiska biznesowego. Kurs ten opracowany został pod koniec lat 70-tych przez profesora Jona Kabata-Zinna i jego współpracowników z Kliniki Redukcji Stresu Uniwersytetu Massachusetts jako narzędzie służące pracy z ludźmi cierpiącymi na przewlekły ból i dolegliwości zdrowotne. Bazujący na naukowych podstawach program wykorzystuje elementy medytacji uważności, świadomości ciała i jogi, by wspierać ludzi w nauce w pełni świadomego, zdrowego życia. Stosowany obecnie w ponad 300 klinikach redukcji stresu w USA oraz w wielu szpitalach na całym świecie, coraz częściej znajduje też swoje zastosowanie w innych dziedzinach życia, takich jak sport, edukacja, psychologia, czy szeroko pojęty biznes, gdzie pomaga w rozwoju ludzi i całych organizacji.

Trening zarządzania stresem jest programem wprowadzającym techniki mindfulness do środowiska firmowego. Dzięki zastosowanym w programie narzędziom pracownicy uczą się umiejętności koncentracji na chwili obecnej, byciu tu i teraz, dzięki czemu zyskują unikalną możliwość uświadomienia sobie automatyzmu własnych myśli i działań, będącego głównym źródłem frustracji i napięcia, które mogą przejść z czasem w objawy wypalenia zawodowego. Poznane w trakcie treningu techniki sprawiają, że uczestnicy zyskują coraz lepszy kontakt z własnym wnętrzem, dzięki czemu skuteczniej radzą sobie w warunkach presji i napięcia, lepiej zarządzają czasem i zadaniami oraz otwierają się na pełnię osobistego potencjału, co w widoczny sposób przekłada się na ich zawodową efektywność. Większa świadomość siebie sprawia też, że stają się bardziej twórczy, elastyczni i komunikatywni, dzięki czemu poprawiają się ich relacje ze współpracownikami, a oni sami zaczynają odczuwać coraz większą satysfakcję z wykonywanej pracy.

W czasach intensywnej ekonomiczno-społecznej transformacji wzbudzającej powszechnie poczucie niestabilności i stresu praktyka mindfulness ma szczególnie dużo do zaoferowania zarówno pracownikom, jak i całym organizacjom. Dostarczając skutecznych narzędzi pomocnych m.in. w zarządzaniu zmianą, doskonaleniu pracowniczych kompetencji czy nauce świadomego stylu zarządzania, staje się powoli niezastąpionym elementem rozwoju zawodowego, wykorzystywanym coraz częściej przez współczesnych pracodawców doceniających szerokie spektrum korzyści płynących ze wspierania pracowników w funkcjonowaniu w stresującym środowisku pracy. Firmy dbające o utrzymanie rynkowej przewagi, mające przy tym świadomość, że ludzie są najważniejszym kapitałem każdej organizacji korzystają więc z jej skutecznych technik w coraz szerszym zakresie. Wśród nich wymienić można takie wiodące organizacje jak Apple, Google, Microsoft, HBO, czy eBay, dla których stała się ona ważnym punktem rozwoju pracowników i całego biznesu.

Kurs MBSR jest najbardziej znanym programem rozwoju uważności na świecie. Od czasu jego powstania przeprowadzono ponad 4 tysiące naukowych badań i analiz, które potwierdzają dobroczynny wpływ praktyki mindfulness na jakość ludzkiego życia. Wśród korzyści z niej płynących wymienia się m.in. trwałe obniżenie fizycznych i psychologicznych symptomów stresu, zwiększoną zdolność do relaksacji, podniesienie samooceny oraz pozytywny wpływ na koncentrację, pamięć czy kreatywność (więcej informacji na temat badań znajdziesz TUTAJ). Trening zarządzania stresem, czyli MBSR w wersji dla firm, prowadzony jest przez trenera Akademii Mindful Living - akredytowanego nauczyciela mindfulness i medytacji oraz doświadczonego praktyka biznesu z wieloletnim stażem managerskim w wiodących międzynarodowych korporacjach. Trening prowadzony jest według najwyższych standardów i wytycznych opartych na programie MBSR stworzonym przez Jona Kabata-Zinna.

Program treningu:

Celem treningu jest zapoznanie uczestników z narzędziami mindfulness w kontekście zastosowania ich w środowisku pracy. Dzięki ćwiczeniom uważności pracownicy zyskują umiejętności wychodzenia z trybu automatycznych reakcji i przechodzenia do trybu świadomego wyboru zachowań. Uczą się reagowania na trudności w sposób spokojny i wyważony, dzięki czemu są w stanie łatwiej radzić sobie z codziennymi wyzwaniami w pracy. Zdobywają umiejętności efektywniejszej organizacji czasu oraz lepszego zarządzania swoimi zadaniami. Poprawiają swoje relacje ze współpracownikami, przełożonymi i klientami. Stają się bardziej pewni siebie i swoich umiejętności oraz lepiej zorganizowani, co przekłada się na większą równowagę w łączeniu życia osobistego i zawodowego oraz na większe zadowolenie z siebie i wykonywanej pracy. Uczą się też podchodzić do codziennych problemów w pracy z pozytywnym nastawieniem, dzięki czemu obniża się u nich poziom stresu, a jednocześnie poprawia kreatywność i wydajność.

• czas trwania treningu: 4 lub 8 tygodni (łącznie 20 godzin zajęć warsztatowych)
• 8 spotkań - 2,5 godziny raz w tygodniu lub 4 spotkania - 5 godzin raz w tygodniu, co drugi tydzień
• indywidualna konsultacja z nauczycielem przed rozpoczęciem treningu
• samodzielna praktyka pomiędzy spotkaniami na podstawie otrzymanych od nauczyciela instrukcji, skryptów i nagrań
• okazja do rozmów z nauczycielem i innymi uczestnikami podczas pracy warsztatowej
• możliwość wymiany doświadczeń z codziennej praktyki z pozostałymi uczestnikami treningu 

Tematy omawiane w trakcie treningu: 

• Uważność. Budzimy się z automatycznego pilota.
• Skupienie uwagi na chwili obecnej
• Co to jest stres?
• Jak radzić sobie ze stresem w środowisku pracy?
• Uważność myśli
• Uważność emocji
• Pielęgnowanie zrozumienia i współczucia w pracy
• Uważność w pracy i w życiu codziennym. Praktyka po zakończeniu treningu.

Korzyści dla pracowników: 

- nauczą się zarządzania stresem
- będą w stanie spokojniej reagować w trudnych sytuacjach
- przejdą ze stanu automatycznych reakcji w stan świadomego wyboru
- nauczą się w większym stopniu wykorzystywać potencjał swojego umysłu
- będą bardziej kreatywni
- odkryją pełnię swoich możliwości
- odnajdą równowagę między życiem zawodowym i osobistym
- poprawią się ich relacje ze współpracownikami i przełożonymi
- nauczą się lepiej zarządzać ludźmi
- staną się lepiej zorganizowani i bardziej efektywni
- zwiększy się ich poziom energii
- nauczą się akceptacji swoich emocji
- polepszy się ich koncentracja i pamięć
- zwiększą swoje możliwości intelektualne
- nauczą się lepiej zarządzać swoim czasem
- będą w stanie osiągać większe zadowolenie z wykonywanej pracy 

Zapraszamy do współpracy!

Copyright © 2019 Akademia Mindful Living. All rights reserved.